• Ready player two

    Ernest Cline

    Quelques jours après avoir remporté le concours de James Halliday, le fondateur de l'OASIS, Wade Watts fait une découverte extraordinaire. Cachée dans les coffres d'Halliday, attendant d'être découverte par son héritier, se trouve une nouvelle technologie susceptible, encore une fois, de changer le monde et de rendre l'OASIS plus merveilleux et addictif.
    ?
    Avec cette invention viennent une nouvelle énigme, l'ultime quête créée par Halliday, et un adversaire aussi puissant que dangereux, prêt à tout, y compris à tuer des millions de personnes, pour atteindre son objectif.

    Cette fois, ce n'est plus seulement le destin de l'OASIS qui repose entre les mains de Wade, mais celui de toute l'humanité.

  • 2044. La Terre est à l'agonie.
    Comme la majeure partie de l'humanité, Wade, 17 ans, passe son temps dans l'OASIS - un univers virtuel où chacun peut vivre et être ce qui lui chante. Mais lorsque le fondateur de l'OASIS meurt sans héritier, une formidable chasse au trésor est lancée : celui qui découvrira les trois clefs cachées dans l'OASIS par son créateur remportera 250 milliards de dollars !
    Multinationales et geeks s'affrontent alors dans une quête épique, dont l'avenir du monde est l'enjeu. Que le meilleur gagne...

  • Armada

    Ernest Cline

    Beaverton, Oregon, USA. Zack Lightman rêve d'un autre monde. Son père a disparu tragiquement, sa mère rentre tard chaque soir, et au collège, il passe le plus clair de son temps à défendre le souffre-douleur de sa classe. Il ne se sent chez lui qu'au Starbase Ace, la salle de jeux vidéo où ses réflexes, son intuition, son sens de la stratégie lui valent déjà une belle réputation. Jusqu'au jour où un vaisseau spatial tout droit sorti d'Armada, le jeu vidéo auquel il excelle, se pose devant lui. Quoi de mieux qu'une invasion extraterrestre pour briser la monotonie du quotidien ?

  • 2044. La Terre est à l'agonie.
    Comme la majeure partie de l'humanité, Wade, 17 ans, passe son temps dans l'OASIS - un univers virtuel où chacun peut vivre et être ce qui lui chante. Mais lorsque le fondateur de l'OASIS meurt sans héritier, une formidable chasse au trésor est lancée : celui qui découvrira les trois clefs cachées dans l'OASIS par son créateur remportera 250 milliards de dollars ! Multinationales et geeks s'affrontent alors dans une quête épique, dont l'avenir du monde est l'enjeu. Que le meilleur gagne...

  • The highly anticipated sequel to the beloved worldwide bestseller Ready Player One, the ridiculously fun and large-hearted (NPR) near-future adventure that inspired the blockbuster Steven Spielberg film. Praise for Ready Player One Enchanting . . . Willy Wonka meets The Matrix . -- USA Today An addictive read . . . part intergalactic scavenger hunt, part romance, and all heart. -- CNN Delightful . . . the grown-ups Harry Potter . -- HuffPost As one adventure leads expertly to the next, time simply evaporates. -- Entertainment Weekly Gorgeously geeky, superbly entertaining, [and] spectacularly successful. --Daily Mail (UK) A smart, funny thriller that both celebrates and critiques online culture. --San Francisco Chronicle A geek fantasia, 80s culture memoir and commentary on the future of online behavior all at once. -- Austin American-Statesman

  • Nominated as one of Americas best-loved novels by PBSs The Great American Read The bestselling cult classic--now a major motion picture directed by Steven Spielberg. In the year 2045, reality is an ugly place. The only time teenage Wade Watts really feels alive is when he's jacked into the virtual utopia known as the OASIS. Wade's devoted his life to studying the puzzles hidden within this world's digital confines--puzzles that are based on their creator's obsession with the pop culture of decades past and that promise massive power and fortune to whoever can unlock them. But when Wade stumbles upon the first clue, he finds himself beset by players willing to kill to take this ultimate prize. The race is on, and if Wade's going to survive, he'll have to win--and confront the real world he's always been so desperate to escape.

  • NOW A MAJOR MOTION PICTURE DIRECTED BY STEVEN SPIELBERG **A world at stake. A quest for the ultimate prize. Are you ready?** In the year 2045, reality is an ugly place. The only time Wade Watts really feels alive is when he's jacked into the OASIS, a vast virtual world where most of humanity spends their days.

    When the eccentric creator of the OASIS dies, he leaves behind a series of fiendish puzzles, based on his obsession with the pop culture of decades past. Whoever is first to solve them will inherit his vast fortune - and control of the OASIS itself.

    Then Wade cracks the first clue. Suddenly he's beset by rivals who'll kill to take this prize. The race is on - and the only way to survive is to win.


    'Wildly original and stuffed with irresistible nostalgia, Ready Player One is a spectacularly genre-busting, ambitious, and charming debut' Independent 'Part intergalactic scavenger hunt, part romance, and all heart' CNN 'Ernest Cline's novel deserves to be a modern classic' SciFiNow 'Gorgeously geeky, superbly entertaining, this really is a spectacularly successful debut' Daily Mail This book has been published with two different covers and may be delivered with either cover. Please rest assured that regardless of the cover, the content of the book is the same.

  • The highly anticipated sequel to the beloved worldwide bestseller Ready Player One, the ridiculously fun and large-hearted (NPR) near-future adventure that inspired the blockbuster Steven Spielberg film. Praise for Ready Player One Enchanting . . . Willy Wonka meets The Matrix . -- USA Today An addictive read . . . part intergalactic scavenger hunt, part romance, and all heart. -- CNN Delightful . . . the grown-ups Harry Potter . -- HuffPost As one adventure leads expertly to the next, time simply evaporates. -- Entertainment Weekly Gorgeously geeky, superbly entertaining, [and] spectacularly successful. --Daily Mail (UK) A smart, funny thriller that both celebrates and critiques online culture. --San Francisco Chronicle A geek fantasia, 80s culture memoir and commentary on the future of online behavior all at once. -- Austin American-Statesman

empty