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Anglais Bliss ; and other stories

À propos

«There was not an inch of room for Lottie and Kezia in the buggy. When Pat swung them on top of the luggage they wobbled; the grandmother's lap was full and Linda Burnell could not possibly have held a lump of a child on hers for any distance...» Bliss is a modernist short story by Katherine Mansfield first published in 1918. It was published in the English Review in August 1918 and later reprinted in Bliss and Other Stories.
The story follows a dinner party given by Bertha Young and her husband, Harry. The writing shows Bertha depicted as a happy soul, though quite naive about the world she lives in and those closest to her. The story opened up a lot of questions, about deceit, about knowing oneself and also about the possibility of homosexuality at the start of the 20th century. The story gives us a bird's eye view of the dinner party, which is attended by a couple, Mr. and Mrs. Norman Knight, who are close friends to Bertha and Harry. Guest, Eddie Warren, is an effeminate character, who adds an interesting mix to the party.



Rayons : Littérature générale > Contes / Légendes > Monde

  • EAN

    9788490019306

  • Disponibilité

    Disponible

  • Nombre de pages

    236 Pages

  • Longueur

    18 cm

  • Largeur

    11.5 cm

  • Poids

    215 g

  • Distributeur

    Dod & Cie

  • Support principal

    Poche

Infos supplémentaires : Broché  

Katherine Mansfield

Née à Wellington (Nouvelle-Zélande), le 14 octobre 1888, morte à Fontainebleau le 9 janvier 1923, Katherine Mansfield (pseudo de Kathleen Beauchamp-Murry) a illuminé la littérature britannique du début du XXe siècle. Elle publia ses premières nouvelles en 1909, mais c'est avec Pension allemande en 1911 qu'elle connut le succès, manifestant une personnalité complexe et un style original qui trahit toutefois l'influence de Tchekov. Ses recueils suivants, Félicité (1920), La Garden-Party et La Maison de poupée (1922), Le Nid de colombes (1923), l'imposèrent comme un des grands écrivains de l'époque. Ses Lettres et son Journal, publiés après sa mort, révèlent un être où la femme vivant chaque instant avec intensité le dispute à l'écrivain passionnément attachée à la recherche esthétique.

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